Cursus Lichaam in beweging


Regelmatig bewegen is broodnodig. Wist je dat je dagelijkse taken vlotter verlopen als je spierversterkende oefeningen doet? Door te bewegen, word je leniger en verlaag je het risico op hart -en vaatziekten. Bovendien vermindert de kans op lage rugpijn als je je buik- en rugspieren verstevigt.


Maar hoe begin je eraan? In vier sessies trainen we de voornaamste fysieke basiseigenschappen om fit en gezond te blijven. Elke sessie focussen we op een ander onderwerp, waarbij achtereenvolgens kracht, lenigheid, rug en conditie aan bod komen.

Na de theorie gaan we aan de slag met oefeningen die je thuis kunt herhalen.


Jij...

- ... bent enthousiast!

- ... staat in voor de bekendmaking in je buurt, gemeente of organisatie.

- ... gaat op zoek naar een geschikte locatie.

- ... volgt de praktische zaken op (bvb. beamer, geluidsinstallatie, etc ).

- ... verzorgt het onthaal van de deelnemers.


Wij...

- ... zorgen voor een gekwalificeerde spreker, lesgever of begeleider.

- ... leveren digitaal promotiemateriaal aan.

- ... helpen je met inhoudelijke en praktische ondersteuning.


Heb je interesse om deze cursus te organiseren? Vraag je Gezonde Buurt-activiteit aan. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!